Séjour au The Park.À 15 minutes de marche de hôtel du quartier The Park, vous trouverez Cathédrale de Nottingham et Nottingham Playhouse (théâtre). Université de Nottingham Trent et Salle de concert Rock City se trouvent également à moins de 3 km.
À proximité
Université de Nottingham Trent - 12 min à pied - 1.1 km
Théâtre Royal - 16 min à pied - 1.4 km
Château de Nottingham - 17 min à pied - 1.5 km
University of Nottingham - 4 min en voiture - 2.5 km
Salle de spectacles Motorpoint Arena Nottingham - 4 min en voiture - 2.8 km
Transport
Gare de Nottingham : à 8 min en voiture
Phoenix Park Tram Stop : à 16 min en voiture
Nottingham (NQT) : à 23 min en voiture
Restaurants
Tipoo - 6 min à pied
Mollis - 1 min à pied
Everards Brewery - the Sir John Borlase Warren - 5 min à pied
Hand & Heart - 6 min à pied
Bosphorus Turkish Restaurant - 6 min à pied
À propos de cet hébergement
The Walton Hotel
Hôtel 3,5 étoiles près de Salle de spectacles Motorpoint Arena Nottingham
There's a restaurant on site. You can unwind with a drink at one of the 2 bars/lounges. Public spaces have free WiFi. Free self parking is available.
16 guestrooms or units
2 bars or lounges
Breakfast available (surcharge)
Front desk (limited hours)
Terrace
Dining venue
The Walton Hotel possède 16. Cet hôtel à Nottingham offre gratuitement un accès à Internet sans fil (vitesse de 250 Mb/s ou plus (pour 3 à 5 pers. ou jusqu’à 10 appareils). Commodités fournies sur demande : changement des serviettes (sur demande) et changement de la literie (sur demande). L'entretien ménager est assuré sur demande.
Disponible dans toutes les chambres : Wi-Fi gratuit
Vitesse du Wi-Fi dans la chambre : 250 Mb/s ou plus (pour 3 à 5 pers. ou jusqu’à 10 appareils)
Disponible dans certaines aires communes : Wi-Fi gratuit
Stationnement et transport
Stationnement libre-service sécurisé offert gratuitement sur place
Repas et boissons
Déjeuner à l’anglaise offert tous les jours de 8 h à 11 h moyennant des frais de 8 à 13 GBP par personne
2 bars-salons
Un restaurant
Accessibilité
Aucun ascenseur
Commodités de la chambre
Salle de bain
Salle de bain privée
Politiques
Arrivée
Arrivée de 15 h à 22 h
Départ
L’heure limite de départ est 11 h.
Le départ tardif est octroyé selon la disponibilité.
Frais de départ tardif : 20 GBP
Instructions spéciales pour l’enregistrement
La réception est ouverte tous les jours de 15 h à 22 h.
Le personnel de la réception accueillera les clients pendant des heures restreintes.
La réception de cet établissement n'est pas ouverte en dehors des heures normales.
Méthodes d’accès
Réception à des heures restreintes
Animaux de compagnie
Les animaux ne sont pas acceptés.
Enfants et lits supplémentaires
Children are welcome.
Types de paiement
Renseignements importants
Extras en option
Les frais et les dépôts indiqués ci-dessous seront facturés au moment de l’octroi du service, de l’arrivée ou du départ.
Prix du déjeuner anglais : entre 8 GBP et 13 GBP par personne
Départ tardif (sous réserve de disponibilité) : 20 GBP
Cette liste n’est peut-être pas complète. Les montants des frais et des dépôts peuvent changer et pourraient ne pas comprendre les taxes.
À savoir
Des frais par personne supplémentaire peuvent s’appliquer et varient selon les politiques de l’établissement.
Une pièce d’identité avec photo émise par le gouvernement et un dépôt en espèces, une carte de crédit ou une carte de débit pour couvrir les frais accessoires peuvent être requis à l’arrivée.
Les demandes spéciales sont sujettes à la disponibilité au moment de l’enregistrement et peuvent entraîner des frais supplémentaires. Les demandes spéciales ne peuvent pas être garanties.
Cet hébergement accepte les cartes de crédit, les cartes de débit et l’argent comptant.
Les clients supplémentaires peuvent faire l'objet de suppléments, conformément à la politique de l'établissement.
Une pièce d’identité avec photo émise par le gouvernement et un dépôt en espèces, une carte de crédit ou une carte de débit pour couvrir les frais accessoires peuvent être requis à l’arrivée.
Les demandes spéciales dépendent de la disponibilité au moment de l’enregistrement. Elle ne peuvent être garanties et peuvent occasionner des frais supplémentaires.
Cet hébergement est géré par un(e) hôte professionnel(le). L’offre d’hébergement est associée à des fins commerciales, professionnelles ou d’entreprise.
Cet établissement accepte la carte Visa, la carte Mastercard, les cartes de débit et l’argent comptant.
Hébergement également appelé
The Walton Hotel Hotel
The Walton Hotel Nottingham
The Walton Hotel Hotel Nottingham
Avis pour The Walton Hotel
Avis
6,0
Tous les avis affichés proviennent de vraies expériences de clients. Seuls les voyageurs qui ont réservé un séjour avec nous peuvent soumettre un avis. Nous vérifions les avis et publions tous les avis, positifs ou négatifs, qui respectent nos directives.
Note de 10 – Excellent, d’après 4 avis sur 16.
10 – Excellent
4
Note de 8 – Bien, d’après 3 avis sur 16.
8 – Bien
3
Note de 6 – Acceptable, d’après 3 avis sur 16.
6 – Acceptable
3
Note de 4 – Médiocre, d’après 0 avis sur 16.
4 – Médiocre
0
Note de 2 – Terrible, d’après 6 avis sur 16.
2 – Terrible
6
7,0/10
Propreté
6,2/10
Service et personnel
8,8/10
Commodités
6,8/10
État et installations de l’hébergement
6,2/10
Écoresponsabilité
Avis
2/10 – Terrible
John Christopher
20 sept. 2024
Points faibles : Propreté, service et personnel
Went to the hotel , all gates where locked ,security signs on the all doors ,no one around , no one answerd the phone number from the hotel , looked like it was closed down, did not recieve any information about why it was like this, just an email ,asking how was my stay at this place, had to find amother hotel on the day.
John Christopher
Séjour de 1 nuit en septembre 2024
2/10 – Terrible
Voyageur vérifié
Voyage en groupe
1 sept. 2024
Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
What a mess
First of all they didn't have a room in the hotel, so put me in the new apartments across the street.
No one available when we checked out as they don't start work until 0900, but happily leave the hotel unlocked for anyone to just walk in and potentially rob the place.
Charged me twice for my booking and never answered the phone when I called to claim, so had to go through my bankn to get a refund.
Awful staff, woeful customer service.
Would never use again and advice others to do the same.
Voyageur vérifié
Séjour de 2 nuits en juillet 2024
6/10 – Acceptable
MARTIN
13 août 2024
Points faibles : Confort de la chambre
1 night stay
Upon arrival was greeted by a pleasant young lady who explained there was no reception at the moment so she kindly showed me up to my room.
The room and bed itself not too bad but had a few issues which are basic maintenance
ie: loose bracket holding up curtain pole, light bulb 1of 2 in bathroom ceiling bulb blown no bulb in bathroom light/mirror no bulb in shaving mirror and cobwebs all above curtains.
MARTIN
Séjour de 1 nuit en août 2024
2/10 – Terrible
Bruce
25 juill. 2024
Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Avoid at all costs
I firmly advise all current and potential customers to avoid this hotel at all costs. To call it a hotel is a joke. At best it's a bed for the night. The manager tried to initially get us to pay for our rooms before we visited. Reluctantly we did a week before our stay. On our check in day we turned up at the hotel and 'eventually' found some staff to check in. The manager showed us to our room and told us that unfortunately the restaurant was closed. We asked if it would be open for breakfast, we were eventually told that it would be open for breakfast from 10am! The room was unbearably hot. There was an AC control unit in the bedroom but it did not work. The temperature was set at 19 deg c - but the actual room temperature was 26.5 degs. The mattress was so uncomfortable that we ended up buying a new bed sheet and sleeping on top of the duvet in the sweltering sauna that was the room. The pièce de résistance was the shower in the en suite which only omitted scalding hot water. The whole experience was a joke. Half used toilet rolls, no room cleaning, one hanger in the cupboard, a room safe that couldn’t be unlocked. We were promised a 50% refund for our inconvenience. The manager requested our bank details because they could not refund to the credit card. No surprise the refund never came. Organising a gathering in a brewery comes to mind with this hotel. Avoid this hotel and the scammers that currently run it. The UK Health and Safety Executive will have a field day here.
Bruce
Séjour de 2 nuits en juillet 2024
8/10 – Bien
Iren
Voyage en famille
24 juill. 2024
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Walton hotel stay
The hotel was very clean and staff friendly. We had welcome snacks and drink on the house.
Experience was very good overall with the only exception the building is bit old and need a touch of refurbishment
Had small flies coming from the vents of my room and was a bit unpleasant
Iren
Séjour de 1 nuit en juillet 2024
8/10 – Bien
Mark
Voyage en famille
19 juill. 2024
Points forts : Propreté, confort de la chambre
Mark
Séjour de 2 nuits en juillet 2024
8/10 – Bien
Jo
24 juin 2024
Jo
Séjour de 2 nuits en juin 2024
2/10 – Terrible
Bethan
16 juin 2024
Bethan
Séjour de 2 nuits en juin 2024
10/10 – Excellent
S
Voyage en famille, Voyage en groupe
4 juin 2024
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Beautiful Quaint Gem.
A lovely quaint building with a lot of character greeted us. I could not find reception as everything is done from the bar. The Hotel had a very busy bar for the local Night Time Economy but the few present Staff Members were just awesome throughout. It had to be said that the food was excellent at the restaurant. The only downside was the noise at night from the bar toilet hand dryers and the bar Patrons outside and the matresses were a little uncomfortable but adequate. Definitely would stay again but the choice of Hotel was made for its location very near to a Daughter's to-be-former Student digs this time so we'll have to find an excuse.
S
Séjour de 2 nuits en mai 2024
10/10 – Excellent
Robyn
Voyage en groupe
2 juin 2024
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
We recently spent two nights at The Walton as we had tickets to a gig at Rock City. The staff were all so welcoming and friendly. Our room was well equipped, excellent quality bedding, luxurious bathroom and fresh milk for hot drinks on request.
The decor throughout the hotel is quirky; we especially loved the Monkey Room with the painted mural and bright wingback chairs.
We would definitely return if we were coming to Nottingham again.
The only issue we had was with Expedia who charged us twice. Gareth ensured that this problem was raised with Expedia and I’m awaiting a refund.
Robyn
Séjour de 2 nuits en mai 2024
10/10 – Excellent
Steve
Voyage d’affaires
29 mai 2024
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Steve
Séjour de 1 nuit en mai 2024
10/10 – Excellent
Stephen
Voyage de couple
19 mai 2024
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
This fabulous hotel is an antidote for anyone who is bored with the standard, ubiquitous, boring, characterless hotels we experience everywhere. The Walton, a Grade II listed building, oozes character, charm and quirkiness.
It is located a very short walk from Nottingham City Centre, on the edge of 'The Park' with its 226 gas street lamps - the largest surviving gas-lit area in Europe (150 acres).
The Walton staff are excellent (a big shout-out especially to Gareth and Dana, but all were good).
The bar and terrace area is populated by a huge range of people - from university students to the retired .... but the stars of the show were undoubtedly Hugo and Hunter - the resident puppies who wander around getting thoroughly deserved attention (the bar and terrace are dog-friendly, I saw 2 other visitors with dogs).
Stephen
Séjour de 2 nuits en mai 2024
6/10 – Acceptable
Carla
Voyage en famille
18 mai 2024
Points faibles : Service et personnel, état et installations de l’hébergement
Average
Very cool older hotel. But it’s in need of upkeep and upgrades. The reason for the low rating for service was because there was no formal registration area, we basically ran into an employee and she quickly showed us to our room. Never saw her again and there was no one in the hotel when we checked out. We left our room keys on the bar. We did eat dinner in their very cool dining room and the service by two men was excellent. The outdoor patio area was nice but needs cleaning, weeding and general maintenance.
Carla
Séjour de 1 nuit en mai 2024
6/10 – Acceptable
Eloka
Voyage de couple
5 mai 2024
Points forts : Propreté, commodités et état et installations de l’hébergement.
Points faibles : Service et personnel
Lovely hotel. Just ashame no staff on hand or to ask questions. Got no sleep due to loud music and fight outside and inside the hotel early hours in the morning. Not a nice experience unfortunately for a beautiful hotel. Customer service needs improvement
Eloka
Séjour de 1 nuit en mai 2024
2/10 – Terrible
Phill
5 mai 2024
Phill
Séjour de 1 nuit en mai 2024
2/10 – Terrible
Tiffany
Voyage en famille
17 mars 2024
Upon arrival told a fault on the Expedia booking system had double booked the room. They had no room available for us. I have not yet received a refund for the £105 paid at the time of booking. Disappointing of Expedia. Staff at hotel very apologetic & helpful.