Oriental Hotel North Legon

Hébergement 3.0 étoiles
Hôtel 3 étoiles avec accès au Wi-Fi (inclus)

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Les mois affichés sont October 2024 et November 2024.
octobre 2024
novembre 2024

Galerie de photos de l’hébergement Oriental Hotel North Legon

Chambre Standard avec lits jumeaux | Aire de séjour | Téléviseur à écran plat
Stationnement libre-service
Ensemble baignoire-douche
Façade de l’hébergement
Literie de qualité, bureau, accès au Wi-Fi (inclus)

Avis

7,0 sur 10 – 

Bien

Commodités populaires

  • Bar
    Bar
  • Gym
    Gym
  • Animaux de compagnie acceptés
    Animaux de compagnie acceptés
  • Déjeuner compris
    Déjeuner compris
  • Réception ouverte 24 heures
    Réception ouverte 24 heures
  • Entretien ménager
    Entretien ménager

Explorez la région

Map
Agbogba-Ashongman Road, North Legon, 233
  • Jardins botaniques Legon
    17 min à pied
  • Université du Ghana
    2 min en voiture
  • Centre commercial Madina Market
    6 min en voiture
  • Accra (ACC-Aéroport international Kotoka)
    11 min en voiture

Options de chambre

Chambre simple

  • 1.3 m²
  • 1 personne
  • 1 grand lit

Chambre Deluxe double

  • 1.3 m²
  • 2 personnes
  • 1 grand lit

Suite exécutive

  • 1.4 m²
  • 2 personnes
  • 1 grand lit

Chambre Standard double

  • 1 m²
  • 2 personnes
  • 1 lit double

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À propos du quartier

North Legon

À proximité de l'aéroport.Vous trouverez Jardins botaniques Legon et Université du Ghana à moins de 3 km de hôtel. Centre commercial Madina Market et Cedi Conference Centre se trouvent également à moins de 5 km.

À proximité

  • Jardins botaniques Legon - 17 min à pied
  • Université du Ghana - 2 min en voiture
  • Centre commercial Madina Market - 6 min en voiture
  • Centre commercial Achimota Mall - 11 min en voiture
  • Accra Mall - 11 min en voiture

Transport

  • Accra (ACC-Aéroport international Kotoka) : à 11 min en voiture

Restaurants

  • ‪Tiyaba: Eatery, Bar, Grill, Pizzeria - ‬20 min à pied
  • ‪After the Sunset Bar & Lounge - ‬6 min en voiture
  • ‪Wisconsin Waakye - ‬6 min à pied
  • ‪Haatso Waakye - ‬5 min en voiture
  • ‪SHITTA - ‬13 min à pied

À propos de cet hébergement

Oriental Hotel North Legon

Hôtel 3 étoiles avec accès au Wi-Fi (inclus)
There's a restaurant on site. You can enjoy a drink at the bar/lounge. Free breakfast is served daily. WiFi is free in public spaces.

A 24-hour business center and 2 meeting rooms are available. A fitness center, barbecue grills, and tour/ticket assistance are also featured at the business-friendly Oriental Hotel North Legon. A shuttle from the hotel to the airport (available 24 hours) is available for a fee. Self parking is free.

Smoking is allowed in designated areas at this 3-star North Legon hotel.

  • 12 guestrooms or units
  • Continental breakfast (free)
  • Business center (24 hours)
  • Conference center
  • Dry cleaning
  • Self-service laundry
  • Front desk (24 hours)
  • Storage area for luggage
  • Tour and ticket information
  • Wedding services available
  • Garden
  • BBQ grill(s)
  • Smoking in designated areas
  • Bar or lounge
  • Dining venue
Oriental Hotel North Legon possède 12 climatisées dotées de : ventilateur de plafond. Les lits sont dotés de literie de qualité. Un téléviseur à écran plat avec chaînes spécialisées par satellite. La salle de bain comprend : ensemble baignoire-douche.

Cet hôtel à North Legon offre gratuitement un accès à Internet sans fil. Les commodités suivantes sont offertes : un téléphone et un bureau. L'entretien ménager est assuré tous les jours.

Langues

Anglais, français

Commodités de l’hébergement

Pour les familles

  • Buanderie
  • Réfrigérateur dans la chambre
  • Terrain de jeu

Internet

  • Disponible dans toutes les chambres : Wi-Fi gratuit
  • Disponible dans certaines aires communes : Wi-Fi gratuit

Stationnement et transport

  • Service de navette vers l’aéroport offert jour et nuit sur demande (supplément)
  • Stationnement libre-service sécurisé offert gratuitement sur place
  • Stationnement accessible en fauteuil roulant disponible

Repas et boissons

  • Déjeuner continental gratuit offert chaque jour de 7 h à 10 h
  • Pique-niques privés
  • Repas en couple ou privés
  • Un bar-salon
  • Un restaurant

Accessibilité

  • Si vous avez des besoins particuliers en matière d’accessibilité, veuillez communiquer avec l’hébergement à l’aide des renseignements contenus dans la confirmation reçue après la réservation.
  • Accessible en fauteuil roulant (peut présenter des restrictions)
  • Aucun ascenseur (hébergement à un seul étage)
  • Centre d’affaires accessible en fauteuil roulant
  • Restaurant accessible en fauteuil roulant
  • Stationnement accessible en fauteuil roulant

Commodités de la chambre

Divertissement

  • Téléviseur à écran plat avec chaînes spécialisées par satellite

Chambre

  • Literie de qualité

Salle de bain

  • Douche-baignoire combinée
  • Salle de bain privée

Repas et boissons

  • Réfrigérateur

Autres

  • Bureau
  • Climatisation
  • Téléphone
  • Ventilateur de plafond

Politiques

Arrivée

Arrivée de 13 h à à tout moment
Âge minimal pour l’enregistrement : 18 ans

Départ

L’heure limite de départ est midi.
Départ sans contact offert

Instructions spéciales pour l’enregistrement

Le personnel de la réception accueillera les clients sur place.

Méthodes d’accès

Portier

Animaux de compagnie

  • Les animaux de compagnie sont admis gratuitement
  • Seuls les chiens et les chats sont admis.
  • Une aire d’exercice pour les chiens est disponible.
  • Des restrictions s’appliquent
  • Pour de plus amples renseignements, communiquez avec l’établissement au numéro indiqué sur la confirmation de votre réservation

Enfants et lits supplémentaires

  • Children are welcome.
  • Cribs (infant beds) are not available.

Types de paiement

Renseignements importants

Extras en option

Les frais et les dépôts indiqués ci-dessous seront facturés au moment de l’octroi du service, de l’arrivée ou du départ.

  • Service de navette aéroportuaire (capacité maximale de 4 pers.) : 50 GHS par véhicule
  • Navette de l'aéroport - enfant (de 17 à 18 ans) : 50 GHS
  • Frais de buanderie : 20 GHS par jour
  • Frais de service : 5 GHS par jour

Cette liste n’est peut-être pas complète. Les montants des frais et des dépôts peuvent changer et pourraient ne pas comprendre les taxes.

À savoir

Des frais par personne supplémentaire peuvent s’appliquer et varient selon les politiques de l’établissement.
Une pièce d’identité avec photo émise par le gouvernement et un dépôt en espèces, une carte de crédit ou une carte de débit pour couvrir les frais accessoires peuvent être requis à l’arrivée.
Les demandes spéciales sont sujettes à la disponibilité au moment de l’enregistrement et peuvent entraîner des frais supplémentaires. Les demandes spéciales ne peuvent pas être garanties.
Cet hébergement accepte les cartes de crédit, les paiements mobiles et l’argent comptant.
Des modes de paiement sans argent comptant sont offerts
Les clients supplémentaires peuvent faire l'objet de suppléments, conformément à la politique de l'établissement.
Une pièce d’identité avec photo émise par le gouvernement et un dépôt en espèces, une carte de crédit ou une carte de débit pour couvrir les frais accessoires peuvent être requis à l’arrivée.
Les demandes spéciales dépendent de la disponibilité au moment de l’enregistrement. Elle ne peuvent être garanties et peuvent occasionner des frais supplémentaires.
    Cet hébergement est géré par un(e) hôte professionnel(le). L’offre d’hébergement est associée à des fins commerciales, professionnelles ou d’entreprise. Cet établissement accepte la carte Visa, l’argent comptant et les paiements mobiles. Des modes de paiement sans argent comptant sont proposés pour toutes les transactions.

À noter

  • Pour prendre des dispositions afin d’emmener votre animal de compagnie, communiquez directement avec l’établissement au numéro indiqué sur la confirmation de votre réservation.

Hébergement également appelé

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Avis pour Oriental Hotel North Legon

Avis

7,0

Bien

Note de 10 – Excellent, d’après 6 avis sur 29." "
Note de 8 – Bien, d’après 10 avis sur 29." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 8 avis sur 29." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 3 avis sur 29." "
Note de 2 – Terrible, d’après 2 avis sur 29." "

7,6/10

Propreté

8,2/10

Service et personnel

7,6/10

Commodités

7,0/10

État et installations de l’hébergement

7,4/10

Écoresponsabilité

Avis

6/10 – Acceptable

James, paris

Points forts : Service et personnel
Points faibles : Propreté, confort de la chambre
Bon prix
Dans l'ensemble, le prix reste correct pour la qualité de l'hôtel. Recommandation ok
Séjour de 1 nuit en avril 2018

6/10 – Acceptable

Dorian

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement
Le personnel de cet hotel est très serviables, mais les équipements sont vieux et souvent pas fonctionnel. Le cadre de l'hotel est jolie. Les alentours sont plutôt sales et l'hotel difficile à trouver.

8/10 – Bien

Sabina

Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
Prima. Vriendelijk personeel.

8/10 – Bien

William

Points forts : Propreté, service et personnel
The staff is a great to deal with at the property. The grounds is another asset to the hotel as it adds for a peaceful atmosphere.
Séjour de 1 nuit en août 2022

8/10 – Bien

William

Points forts : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Séjour de 1 nuit en août 2022

6/10 – Acceptable

Collins

Séjour de 5 nuits en décembre 2021

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel et commodités.
It was a great place, but the air conditioning or fan wasn't working but they fixed it swiftly. Good customer service. Clean facility. lol
Séjour de 11 nuits en avril 2021

10/10 – Excellent

Steve, Accra

Voyage d’affaires
Points forts : Propreté, service et personnel, commodités et état et installations de l’hébergement.
I like the cleanliness and any other stuffs in the room not bad .
Séjour de 2 nuits en novembre 2020

10/10 – Excellent

Nikky, Neptune, NJ

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
The atmosphere is very welcoming, quiet and relaxing. The staff are very polite The kitchen makes great breakfast The Front Desk is always ready to assist. Everybody on staff are eager to serve at your call. Thank you very much.
Séjour de 4 nuits en octobre 2018

10/10 – Excellent

Nikky, New Jersey

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Though I was skeptical to stay in Haatso, but I enjoyed every bit of my stay @ the Oriental Hotel North Legon. You would not even realize and/or feel the hustling and buzzing for Haatso; ‘cos it was very quiet and really relaxing there. The staff are phenomenal. They are attentive and swiftly ready to assist you. The way Natalie welcomed me during checkin was so warm, I knew I was going to enjoying my stay there – the sure did not disappoint. Timothy, James, Justice, etc, were all awesome in their service to me. Thank you very much & hope to see you whenever I come back to Ghana.
Séjour de 4 nuits en octobre 2018

8/10 – Bien

Sherry, Cleveland, Ohio USA

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Nice hotel, beautiful well kept landscape, comfortable room with good working AC, the staff was very gracious, I will return on my next visit.
Séjour de 7 nuits en mai 2018

8/10 – Bien

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Nice people willing to help make your stay comfortable
Séjour de 3 nuits en mai 2018

8/10 – Bien

Prince William, Atlanta, GA

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Royal Ghana Visit
Oriental Hotel is a place to come and relax while doing business, touring or just to enjoy Ghana. The staff is excellent and willing to go above and beyond to help their guests. The grounds are outstanding and is very pleasant to the eye and gives one peace. The rooms are clean and great water pressure inside the bathroom. Also, the hotel is near a couple of eateries within walking distance. Thank you my pleasant stay in Ghana.
Séjour de 1 nuit en mars 2018

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Very Quite
Had a good time, though didn't have time to enjoy all they had to offer

8/10 – Bien

Dieter, Potsdam

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Gutes Hotel außerhalb von Accra
Mit dem Hotel waren wir sehr zufrieden, wir können nur nicht verstehen, dass niemand von der Rezeption von der Expedia Buchung etwas wußte. Gibt es nicht genügend Information zwischen Expedia and den Hotels ? Service und Zimmer gut.

4/10 – Médiocre

Randy, US

Points forts : Propreté, service et personnel
Points faibles : État et installations de l’hébergement, confort de la chambre
Could Be Better
First room no A/c, Next room No Fan No A/C small bed small room, No TV, Next room no A/C but got fixed second day, same as TV, No hot water for baths, for the entire stay. The hotel could be great but it is sadly lacking in room maintenance. The staff there try with what they have to work with. The grounds are very beautiful and well maintained. Unfortunately the room equipment is in sad need of repair.

8/10 – Bien

Sylvia, US

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Lovely Hotel, Great Place to Stay BUT...
I had a wonderful time at this hotel. The location was secluded and the grounds were kept very neatly. All of the staff was friendly, especially Rosie and Nisi. The only recommendation I would give is that the hotel staff make it clear that airport pickup is an additional fee. If they send a car to pick you up for the airport, you will have to pay the hotel for the taxi service. Do not pay the taxi driver unless you want to give him a an extra tip. Other than that, I would love to visit Ghana again and this hotel will surely be my one of my top choices.

8/10 – Bien

Nana William , US

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Nana Ghanaian Visit

6/10 – Acceptable

sheila, canada

Points forts : Service et personnel
Points faibles : Propreté, état et installations de l’hébergement
Proper management and maintenance is needed
Customer service is seriously needed making sure things are working both in and out and what is advertise about the hotel must manifest . Proper menu Dusting and cleaning the room properly The hotel needs work not just collect money and not maintaining the place. Once these are done it will be in a better shape it has potential .

10/10 – Excellent

Femi, Lagos

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Great
We had a nice time staying in the hotel, the staff were friendly and always respond on time

4/10 – Médiocre

Christina, Philadelphia

Points faibles : Propreté, service et personnel et état et installations de l’hébergement.
Poor Location
I booked this hotel because it was very cheap but regretted it after my stay. The place has the potential to be nice but there are several factors I didn't care for. First it is very hard to find. I arrived with family who knew the area, but when I tried to get back in a taxi they had trouble finding it each time even after my brother gave them directions. We had to call the hotel repeatedly to get directions and even then it was difficult for him to find. Getting a taxi from the hotel requires quite a bit of walking since it is several blocks away from a main roadway.The first room I was given looked very dingy and there was dried blood on the sheet. I asked for new sheets and the receptionist couldn't find any. He asked to know how much I had paid for my room then said he couldn't move me because he didn't have more rooms in that category and would have to charge me more for a better room. I told him it wasn't my fault that he didn't have clean sheets and that I wasn't paying for a better room when he couldn't deliver a clean version of what I had already paid for. He really didn't want to move me but eventually he did. I ended up in a different building (the place is quite large). The room was much nicer but the wifi network is bad if you aren't in the main building and I wasted quite a bit of data before realizing this. The breakfast included with the room was quite nice , but I definitely won't be staying here ever again.

4/10 – Médiocre

N/A, N/A

Points faibles : État et installations de l’hébergement, confort de la chambre
The AC didn't work, and was super hot and sweaty in the room.

10/10 – Excellent

George, New Jersey

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
2nd Time at this hotel
I was very satisfied with the services from this hotel. Benedicta aswered my calls with respect and was able to answer every question I had. My room was ready upon arrival and in-fact, a very clean and comfortable room; which had hot water in the private bathroom. This Will be my first stop anytime I visit Ghana.

8/10 – Bien

Prince William

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
A Good Royal Experience until the end
I saw this hotel on expedia and was curious and wanted to try after having a less than satisfactory experience in Aburi. I was pleasantly surprised with the location, grounds, cleanliness and the initial hotel staff. I must say that the restaurant staff was pleasant and had great food prepared based upon request. I even had a great experience with the groundskeeper and nightwatchman which adds to the pleasantness of the hotel. My bad experience with the hotel came from one individual only and I will only use initials to describe the situation. BA constantly harassed me thinking that I booked the hotel online and thought I made up the transaction. I explained to BA that I booked on Expedia and showed the confirmation number for two nights and booked another night before my night flight back to the US. BA wanted me to pay in cash and I explained and showed the text message which gave the confirmation, but stated to me that the hotel network was down! I stated how can this nice place have network problems, when my phone internet connection is working fine. I hope the hotel management can address this issue as I refuse to be humiliated when I paid in full! Also a request was made for a copy of my passport in which I complied but I had to find this same person about 20 mintues later walking around with it. I found all of this suspicious given I was stern about the two transactions for the hotel. I want to stay there again, but I will not if this is normal treatment to guests!

6/10 – Acceptable

Jesse, Dallas, TX

Points faibles : Confort de la chambre
Quiet hotel, tucked away from busy & noisy city
Very clean and serene on the outside. Rooms need some fresh painting Wash towels are small Adequate TV channels Complimentary breakfast was the same everyday Wifi did not work till day prior to departure