Note fondée sur 341 évaluations de clients

Écoutez ce qu’en pensent nos voyageurs
4,5 sur 5
85 % des clients le recommandent
4,6 Propreté de la chambre
4,6 Service et personnel
4,2 Confort de la chambre
4,3 État de l’hôtel
avis de clients DE TRAVELOCITY
Écoutez ce qu’en pensent nos voyageurs
5 sur 5
par un voyageur

Publié le 8 août 2024 sur Expedia
Génial ! Le monsieur à l’accueil est plus que charmant. Ancien hôtel merveilleux. Un petit déjeuner délicieux offert. Une ambiance familiale. Un retour dans le temps dans cette petite ville où vous pourrez boire un coup dans le plus vieux saloon de Californie. Je recommande vivement !
3 sur 5
par un voyageur

Ce voyageur a laissé seulement une note Publié le 9 juill. 2024 sur Hotels
5 sur 5
par un voyageur

Publié le 1 nov. 2023 sur Expedia
We loved the hotel manager's welcome, the best part of our stay! We will always remember our stay at the Hotel Charlotte in the charming town of Groveland. Thank you again for your gift of upgrading us for our honeymoon.
5 sur 5
par un voyageur

Ce voyageur a laissé seulement une note Publié le 22 oct. 2023 sur Hotels
3 sur 5
par un voyageur

Publié le 20 juill. 2023 sur Expedia
Chambre trop près des cuisines et de la réception
Commentaires de Gestion de l’hôtel
20 juill. 2023 par Finn, Gestion de l’hôtel
Hello Marie! Thank you for staying with us. And thank you for your feedback. It was a joy hosting your family! You stayed in room 8, downstairs. On our website, we inform our guests that this is not the quietest room in our boutique inn. We have the finest restaurant & bar in the region. It is a very popular destination with guests, tourists, and locals, alike. As such, it can be a noisier location until 10-11 pm. Know this, we try very hard to keep things quieter for guests staying in room 8. Despite this, we do hope that you enjoyed your stay with us at our historic inn, and had a great time at our restaurant. We hope the noise wasn't a terrible inconvenience. From our family to yours, we wish you the very best! Merci!
2 sur 5
par un voyageur

Publié le 25 juin 2023 sur Hotels
Très très cher ! Trop cher vraiment !
Commentaires de Gestion de l’hôtel
26 juin 2023 par Finn, Gestion de l’hôtel
Alice, it was wonderful having you stay with us. To be honest, though, our hotel is very reasonably priced. We are a 3-star hotel, a National Historic Landmark, with the very best in-house restaurant & bar in the region. We have a lovely outdoor beer garden and a world class private balcony overlooking the historic town of Groveland. Are rooms are clean and well kept. The bedding and towels are spa grade. You will spend MORE staying at a local MOTEL. The only other hotel in our category in town is on average 75-100 or more for a room that is virtually identical to ours. The 2 resorts in the region will charge you over 400-600 a night and an added 50 for breakfast. We are sorry you felt this way. But, in fact, we are a wonderful hotel, a small family business, and a FANTASTIC value. Our hotel is a memorable experience. Thank you for supporting our small family business. From our family to yours, best wishes! Merci!
5 sur 5
par un voyageur

Publié le 1 sept. 2022 sur Expedia
Petit hôtel tranquille. Nous avons adoré le saloon en face de l’hôtel. Plusieurs restaurants sont à proximités.
Commentaires de Gestion de l’hôtel
1 sept. 2022 par Hotel Charlotte, Gestion de l’hôtel
Hi Dave, Thank you for staying with us during your stay in the Yosemite area.
4 sur 5
par un voyageur

Publié le 5 août 2022 sur Expedia
Bien. Tres kitch et sympa
Commentaires de Gestion de l’hôtel
5 août 2022 par Hotel Charlotte, Gestion de l’hôtel
Hi Jean-Christophe, Thank you for staying with us.
2 sur 5
par un voyageur

Seul l'argent compte.

Publié le 1 déc. 2019 sur Hotels
Nice authentic place but a bit much touristic. I had a empeachment to come the first night i bookeb, because of the snow which stucked me far away. The direction refused to get me back my money and made me pay another night. Really unfair and rude. Even though the people who run the hotel are nice, never forget that it's america. Money is the first worth. Un bel endroit mais trop touristique à mon gout. Et surtout je n'ai pas pu aller à l'hotle la première nuit car j'étais coincée par la neige, très loin. La direction a refusé de me rembourser et m'a fait repayer une nuit, j'en ai eu pour très cher. Lamentable. Alors même si l'endroit est sympathique et les propriétaires aussi, l'argent reste la première valeur aux USA.
Commentaires de Gestion de l’hôtel
4 déc. 2019 par Alexandria, Gestion de l’hôtel
Hi there, Thank you for staying with us at Hotel Charlotte and leaving a review. We always appreciate guest feedback. We are terribly sorry to hear that it snowed on your parade! Road closures were definitely a hindrance to many.
4 sur 5
par un voyageur

Agréable séjour

Publié le 20 sept. 2019 sur Hotels
Nous avons passés deux nuits à l'hôtel. Il est bien situé dans le village où on peut se rendre à pied aux commerces. L’hôtel est typique avec son style saloon! Il a peu de chambre et est décoré avec gout. L’accueil est sympathique, le cafe et le thé sont à disposition. On nous a donné une liste de restau and co du coin, attention trés appréciable et pratique. Nous vous recommandons le saloon d’en face « iron door saloon » pour son restaurant pas trés cher, typique et trés bon vuegers frites!! Le restau de l'hôtel n’etant pas ouvert tous les jours et n’est pas donné.
Commentaires de Gestion de l’hôtel
17 oct. 2019 par Alexandria, Gestion de l’hôtel
Thank you for visiting Hotel Charlotte and leaving this wonderful review! We hope you keep us in mind for your future adventures in Yosemite.