Chalet rustique entier

Lodge D1 |Hot tub & Sauna |Cape Carraholly Retreat

Choisissez des dates pour afficher les prix

Les mois affichés sont December 2024 et January 2025.
décembre 2024
janvier 2025

Galerie de photos de l’hébergement Lodge D1 |Hot tub & Sauna |Cape Carraholly Retreat

Terrain de l’hébergement
Vue aérienne
Extérieur
Extérieur
Téléviseur, foyer, livres, chaîne audio

Avis

9,2 sur 10 – 

Merveilleux

Chalet rustique entier

3 chambres2 salles de bain8 personnes

Commodités populaires

  • Piscine
  • Animaux de compagnie acceptés
  • Cuisine
  • Foyer
  • Espace extérieur
  • Wi-Fi gratuit

Explorez la région

Map
Vancouver, BC
  • Lougheed Town Centre (centre-ville)
    31 min en voiture
  • Tim Hortons
    10 min en voiture
  • Inlet Centre Station
    21 min en voiture
  • Vancouver, Colombie-Britannique (YVR-Aéroport international de Vancouver)
    53 min en voiture

Options de chambre

Hébergements similaires

À propos du quartier

Port Moody

Sur la plage.En séjournant ici, vous serez à moins de 15 km de Port de Vancouver et à moins de 20 km de Rogers Arena. Canada Place et BC Place Stadium se trouvent également à moins de 20 km.

À proximité

  • Port de Vancouver - 17 min en voiture
  • Lougheed Town Centre (centre-ville) - 31 min en voiture
  • Hard Rock Casino Vancouver - 31 min en voiture
  • Université Simon Fraser - 35 min en voiture
  • Burnaby Mountain - 36 min en voiture

Transport

  • Gare de Moody Centre : à 24 min en voiture
  • Station de métro Brentwood Town Centre : à 14 min en voiture
  • Vancouver, BC (CXH-Hydroaérodrome de Vancouver) : à 38 min en voiture

Restaurants

  • ‪McDonald's - ‬29 min en voiture
  • ‪Donair Town - ‬29 min en voiture
  • ‪Mega Donair - ‬27 min en voiture
  • ‪Blossom Teas - ‬33 min en voiture
  • ‪Originals Mexican Cafe - ‬25 min en voiture

À propos de cet hébergement

Hébergement entier

Vous aurez le chalet rustique entier pour vous et ne le partagerez qu’avec d’autres voyageurs de votre groupe.

Lodge D1 |Hot tub & Sauna |Cape Carraholly Retreat

BOAT SHUTTLE (Must read before booking). We provide a 15-minute boat shuttle to Cape Carraholly Retreat from the meeting point at Rocky Point in Port Moody, B.C, included in your stay. The "check-in" at 4:00 p.m. and "check-out" at 10:00 a.m. refers to the boat shuttle departure times. An alternative time (2 p.m.- 6 p.m. for check-ins and 8 a.m.- 12 p.m. for check-outs) costs $100- inquiry basis only. Enjoy a private hot tub & outdoor fire-pit, communal sauna & kayaks, &hiking trails! D1 on map.

*PLEASE READ ALL. More information will be sent to you in the booking confirmation message. Please note that this is a water-access only, remote property (for the adventure seekers!) The uniqueness of the property offers unique challenges and costs. Please respect that we have a time restrictive check-in and check-out process to make this project possible to exist.*

SEASONAL PACKAGES:

$50- Propane & bundle of fire-wood
$25- Sauna (communal) & kayaks
*Payments made on-site during check-in or check-out

BOAT SHUTTLE:

You do not need to book your boat shuttle; you are automatically booked for a boat shuttle upon booking your reservation. The meeting point for the boat shuttle is at the Rocky Point boat launch. There are 2 docks; the boat normally arrives at the right dock if you are facing the water. Our Tritoon boat is white with a green canopy. We have a strict check-in of 4:00 p.m. and check-out time of 10:00 a.m. since we combine different groups onto the same boat shuttle and we must ensure that our boat shuttle services are as time and fuel efficient as possible. The check-in and check-out times refers to the boat departure from the meeting point. Our boat shuttle accommodates up to 11 guests at a time, so if we have too many groups with check-ins at the same time, we will contact you to coordinate an earlier or later check-in or check-out at no extra cost. Otherwise, alternative times for the boat shuttles (2:00-6:00 p.m. for check-ins & 8:00 a.m.- 12:00 p.m. for check-outs) are provided on an inquiry basis only (not guaranteed) and have an extra cost of $100 per boat shuttle. Please note that providing shuttles at alternative times is quite labor and fuel intensive so the fee is enforced as compensation. The uniqueness of the property offers unique challenges and costs.

ARRIVE ON-TIME:

Since other groups will also be waiting for the same boat shuttle, please arrive on-time. If you are more than 15 minutes late, the boat shuttle will leave without your group and you will have to wait until the next boat shuttle time slot. If another boat shuttle is not already scheduled, you will have to pay the extra $100 boat shuttle fee.

PARKING:

We recommend that you drop off your guests and luggage at the Rocky Point boat launch before parking your vehicle. We provide parking at the Legion Club 119- located about a 10-minute walking distance from the boat launch.

ON-SITE TRANSPORTATION:

Our team will transport guests & their luggage from the dock to each unit in our side-by-side ATV, unless your unit is located in front of the dock.

ON-SITE CHECK-IN:

Our team on-site will help get you checked into your unit and provide a brief demonstration on the use of certain amenities, both within your unit and the property. Please ask any questions you may have during the check-in process.

CAPE CARRAHOLLY RETREAT:

Cape Carraholly Retreat opened in 2022 and contains 4 spacious cabins and our newly contructed glamping sites, Yurt, and RV. We are located on a 75-acre oceanfront property near Port Moody, B.C. An extensive beach and inlet shoreline will satisfy your adventurous spirit and much wildlife can be observed during high and low tide. Discover hiking trails throughout the dense rainforest of the təmtəmíxʷtən/ Belcarra Regional Park where you will encounter beautiful hidden beaches, diverse flora and fauna, and trees older than 500 years. One of the more popular hiking trails that begins at the property includes “Admiralty Point Trail” (check “All Trails” app for more information). Step out the back door and enjoy quick access to an abundance of outdoor activities including kayaking, hiking, fishing, crabbing, and swimming. Our communal amenities in the property include: a sauna, kayaks, and an oceanfront beach shack with a fire-pit.

YOUR UNIT:

This 3-bedroom cabin contains a primary suite with a King bed and 4-piece ensuite, and a second and third bedroom with a double bed in each. The cabin also has a fully stocked kitchen and a beautiful open living/dining floor plan with large picture windows to enjoy the panoramic views of the surrounding forest. Build a wood fire in the indoor fireplace for a cozy ambiance in this chilly season. Enjoy heated patios with a BBQ, propane-run fire-pit and plenty of space for seating, including several comfortable lounge sofas and a dining table for friends and family to gather. Escape to a hot tub oasis tucked away in the forest and under a starry night sky while sipping on a glass of wine. This cabin is labelled as “D1" on the property map within the listing photos.

GUEST CAPACITY:

Please note that the maximum guest capacity is set to 8 because we are open to guests bringing alternative sleeping arrangements, such as air mattresses, to accommodate extra guests. Guests are responsible for selecting the correct number of guests in their booking since each guest after 4 guests has an “extra guest fee” of $20/night to accommodate for an increased use of services.

DISCLAIMERS:

WEATHER:

Please dress extra warmly and prepare yourself for unexpected weather conditions. We strongly advise that you bring rain gear since the boat shuttle boat provides limited rain protection.

INFANTS:

Although we are open to hosting infants, we do not provide the supplies necessary for the accommodation of infants (cribs, dishes, child gates, etc.). The units are also not set-up to ensure the safety of young children and may contain hazards. The safety and wellbeing of infants is ultimately the responsibility of their parents/ caregivers.

REMOTE PROPERTY:

You must understand that this a remote property in the wilderness and thus requires attention to the risks of exposure to the elements or wildlife.

SWIMMING:

All guests accessing the beaches may swim at their own risk. Guests' safety is their responsibility and up to their own discretion. The waterfront is part of the ocean and may therefore have under-tides and other hazards.

TVs:

All of our TVs rely on the internet to function, so if the wifi is slow, TV streaming may be slow as well.

REPORTING ISSUES:

Guests are responsible for reporting any electrical issue, plumbing issue, or non-functioning item or appliance within the unit.

POTENTIAL FOR DISTURBANCE:

Potential for noise due to occasional nearby train activity. Potential for tides and waves as a result of commercial shipping lane activity.

EXTRA FINES:

Amount to be determined by the host as judged reasonable and with supporting documents. Please keep your unit as clean as possible and make sure that you wash all of your dishes after use.

READ LISTING:

You are responsible for reading all sections of the listing.

HOUSE RULES:

COMMUNICATION ON-SITE:

-If you have questions or require assistance once you are on-site, please call the business phone line rather than message. Please call before 6 p.m. PST since our phone service is limited in the evenings.

WILDLIFE:

-No food, garbage, luggage, dishes or anything with the potential to attract wildlife such as bears or mice is to be left outdoors unattended.

-After using the BBQ, it must be cleaned thoroughly with a scrub. Leave the BBQ closed after each use and clear all food and utensils from the surrounding area. Unclean BBQs attract wildlife such as bears.

-No doors left open. Close doors behind you to prevent wildlife from entering the units.

EXTRA CLEANING:

-($25 fee) Unclean dishes left in sink.

PETS:

-Pets must be kept on a leash at all times.
-Pets cannot be left in a unit unsupervised.
-You must clean up after your pet.

ANTI-HARASSMENT:

-We do not tolerate any form of abusive language or behavior towards any staff member on-site, over the phone, or through written communication. We have the right to report any form of intimidation, degradation, or aggressive physical or verbal conduct.

Commodités de l’hébergement

Plage

  • Sur la plage
  • Chaises longues sur la plage

Piscine/spa

  • Piscine privée

Internet

  • Disponible dans le chalet rustique : Wi-Fi gratuit

Cuisine

  • Batterie de cuisine, vaisselle et couverts
  • Bouilloire électrique
  • Cafetière-théière
  • Épices
  • Four
  • Four à micro-ondes
  • Grille-pain
  • Réfrigérateur
  • Surface de cuisson

Restauration

  • Table de salle à manger

Chambres

  • 3 chambres
  • Draps fournis

Salle de bain

  • 2 salles de bain
  • Baignoire ou douche
  • Douche
  • Papier de toilette
  • Savon
  • Séchoir à cheveux
  • Serviettes fournies
  • Shampooing

Lieux de séjour

  • Foyer
  • Salle à manger séparée
  • Salle de séjour
  • Table de salle à manger

Divertissement

  • Chaîne audio
  • Livres
  • Téléviseur

Espaces extérieurs

  • Cour
  • Foyer
  • Jardin
  • Meubles extérieurs
  • Patio
  • Quai

Espaces de travail

  • Bureau
  • Chaise de bureau

Confort

  • Chauffage

Animaux de compagnie

  • Animaux de compagnie acceptés
  • Chiens acceptés uniquement
  • Jusqu’à 50 livres par animal

Accessibilité

  • Hébergement non-fumeurs

Points d’intérêt de l’endroit

  • À proximité de l’océan
  • Baie à proximité
  • Dans les montagnes
  • En zone rurale
  • Sur la rive
  • Sur le bord d’un lac

Activités

  • Bateau
  • Équipement de sports aquatiques
  • Kayak
  • Baignade à proximité
  • Écotourisme à proximité
  • Excursions d’observation de la faune à pied à proximité
  • Kayak à proximité
  • Motomarine à proximité
  • Motonautisme à proximité
  • Observation d’oiseaux à proximité
  • Pêche à proximité
  • Sentiers de randonnée ou de vélo à proximité
  • Vélo de montagne à proximité

Dispositifs de sécurité

  • Présence d’un détecteur de monoxyde de carbone non signalée (L’hôte n’a pas indiqué s’il y avait un détecteur de monoxyde de carbone dans l’hébergement; envisagez d’apporter un détecteur portable.)
  • Présence d’un détecteur de fumée non signalée (L’hôte n’a pas indiqué s’il y avait un détecteur de fumée dans l’hébergement.)

Information générale

  • Jardin

Politiques

Arrivée

Arrivée à partir de 16 h
Âge minimal pour l’enregistrement : 18 ans

Départ

L’heure limite de départ est 10 h.

Instructions spéciales pour l’enregistrement

L’hôte vous enverra un courriel contenant les instructions relatives à l’arrivée et au départ.

Animaux de compagnie

  • Les animaux de compagnie sont admis
  • Seuls les chiens sont admis.
  • Limite de 2 animal(aux) de compagnie par chambre (poids maximal : 50 lb par animal)
  • Il n’y a pas de frais pour les animaux d’assistance

Enfants et lits supplémentaires

  • Children are welcome.

Renseignements importants

À savoir

Des frais par personne supplémentaire peuvent s’appliquer et varient selon les politiques de l’établissement.
Une pièce d’identité avec photo émise par le gouvernement et un dépôt en espèces, une carte de crédit ou une carte de débit pour couvrir les frais accessoires peuvent être requis à l’arrivée.
Les demandes spéciales sont sujettes à la disponibilité au moment de l’enregistrement et peuvent entraîner des frais supplémentaires. Les demandes spéciales ne peuvent pas être garanties.
Les fêtes et les événements de groupe, y compris les réunions familiales, les fêtes d’anniversaire et les mariages, sont autorisés sur place (30 personnes maximum).
L’hôte n’a pas indiqué s’il y avait un détecteur de monoxyde de carbone dans l’hébergement; envisagez d’apporter un détecteur portable avec vous pendant le voyage.
L’hôte n’a pas indiqué s’il y avait un détecteur de fumée dans l’hébergement.
Cet établissement est géré par l’intérmediaire de notre partenaire Vrbo. Vrbo vous enverra un courriel contenant un lien vers un compte Vrbo qui vous permettra de modifier ou d’annuler votre réservation.
Les clients supplémentaires peuvent faire l'objet de suppléments, conformément à la politique de l'établissement.
Une pièce d’identité avec photo émise par le gouvernement et un dépôt en espèces, une carte de crédit ou une carte de débit pour couvrir les frais accessoires peuvent être requis à l’arrivée.
Les demandes spéciales dépendent de la disponibilité au moment de l’enregistrement. Elle ne peuvent être garanties et peuvent occasionner des frais supplémentaires.
    Cet hébergement est géré par un(e) hôte privé(e), et non par un(e) professionnel(le) exploitant un commerce ou une entreprise. Les fêtes et les événements de groupe, y compris les réunions familiales, les fêtes d’anniversaire et les mariages, sont autorisés sur place (30 personnes maximum).

Avis pour Lodge D1 |Hot tub & Sauna |Cape Carraholly Retreat

Avis

Note de 10 – Excellent, d’après 0 avis sur 0." "
Note de 8 – Bien, d’après 0 avis sur 0." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 0 avis sur 0." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 0 avis sur 0." "
Note de 2 – Terrible, d’après 0 avis sur 0." "

Avis

Aucun avis à ce jour

Soyez la première personne à laisser un avis pour cet hébergement après votre séjour.