Fairmount Hotel Shimla

Hébergement 3.0 étoiles
Hôtel 3 étoiles près de Rue commerçante Mall Road

Choisissez des dates pour afficher les prix

Les mois affichés sont December 2024 et January 2025.
décembre 2024
janvier 2025

Galerie de photos de l’hébergement Fairmount Hotel Shimla

De luxe | Bureau, lits d’appoint, accès au Wi-Fi (inclus)
Jardin
Entrée de l’hébergement
Réception
Réception

Avis

5,2 sur 10 – 

Commodités populaires

  • Bar
    Bar
  • Déjeuner disponible
    Déjeuner disponible
  • Service aux chambres
    Service aux chambres
  • Stationnement compris
    Stationnement compris
  • Buanderie
    Buanderie
  • Réception ouverte 24 heures
    Réception ouverte 24 heures

Explorez la région

Map
Earls Field Estate, Near St. Bedes College, Shimla, Himachal Pradesh, 171002
  • Temple Jakhu
    17 min à pied
  • Rue commerçante Mall Road
    5 min en voiture
  • Rothney Castle
    9 min en voiture
  • Shimla (SLV)
    62 min en voiture

Options de chambre

Chambre Deluxe, 1 lit double

  • 1.1 m²
  • 4 personnes
  • 1 lit double

De luxe

  • 1.4 m²
  • 4 personnes
  • 2 lits jumeaux

Hébergements similaires

À propos du quartier

Shimla

À Shimla .À moins de 3 km de hôtel à Shimla, vous trouverez Temple Jakhu et Rothney Castle. Christ Church (université) et Rue commerçante Mall Road se trouvent également à moins de 3 km.

À proximité

  • Temple Jakhu - 17 min à pied - 1.5 km
  • Rue commerçante Mall Road - 5 min en voiture - 2.0 km
  • Bazar Lakkar - 5 min en voiture - 4.0 km
  • Kali Bari Temple - 8 min en voiture - 6.8 km
  • Christ Church (université) - 9 min en voiture - 2.7 km

Transport

  • Shimla Station : à 22 min en voiture
  • Shimla (SLV) : à 62 min en voiture

Restaurants

  • ‪Nalini Restaurant - ‬5 min en voiture
  • ‪Cafe Sol - ‬9 min en voiture
  • ‪Pappi da Dhaba - ‬14 min à pied
  • ‪Cafe Under Tree - ‬17 min à pied
  • ‪Cafe Simla Times - ‬9 min en voiture

À propos de cet hébergement

Fairmount Hotel Shimla

Hôtel 3 étoiles près de Rue commerçante Mall Road
There's a restaurant on site. You can enjoy a drink at the bar/lounge. Public spaces have free WiFi. A free area shuttle within 4 km is available. An arcade/game room, tour/ticket assistance, and a garden are also featured at the business-friendly Fairmount Hotel Shimla. Self parking is free.
  • 1 building
  • 16 guestrooms or units
  • 4 levels
  • Breakfast available (surcharge)
  • Dry cleaning
  • Self-service laundry
  • Front desk (24 hours)
  • Storage area for luggage
  • Tour and ticket information
  • Game room or arcade
  • Garden
  • Newspapers in lobby (free)
  • Television in lobby
  • Bellhop
  • Bar or lounge
  • Dining venue
Fairmount Hotel Shimla propose 16 chambres dotées de : journaux (gratuits). Un téléviseur ACL de 21 po avec chaînes par satellite. La salle de bain comprend : douche.

Les clients peuvent accéder à Internet gratuitement par une connexion sans fil. Les commodités suivantes sont offertes : un téléphone et un bureau. L'entretien ménager est assuré tous les jours.

Langues

Anglais

Commodités de l’hébergement

Pour les familles

  • Arcade ou salle de jeux
  • Buanderie
  • Lit d’appoint
  • Service de navette locale gratuit

Internet

  • Disponible dans toutes les chambres : Wi-Fi et accès à Internet câblé gratuits (supplément)
  • Disponible dans certaines aires communes : Wi-Fi gratuit

Stationnement et transport

  • Service de navette aéroportuaire aller-retour (supplément) offert sur demande pendant des heures restreintes
  • Service de navette locale gratuit dans un rayon de 4 km
  • Service de navette locale
  • Service de navette depuis la gare ferroviaire (supplément)
  • Stationnement libre-service gratuit sur place
  • Stationnement accessible en fauteuil roulant disponible

Repas et boissons

  • Déjeuner complet offert moyennant des frais
  • Un bar-salon
  • Un restaurant

Accessibilité

  • Si vous avez des besoins particuliers en matière d’accessibilité, veuillez communiquer avec l’hébergement à l’aide des renseignements contenus dans la confirmation reçue après la réservation.
  • Affichage en braille/relief
  • Chemin de circulation accessible en fauteuil roulant
  • Stationnement accessible en fauteuil roulant

Commodités de la chambre

Divertissement

  • Téléviseur à écran ACL de 21 po avec chaînes par satellite

Chambre

  • Lit d’appoint

Salle de bain

  • Douche
  • Salle de bain privée
  • Serviettes fournies

Repas et boissons

  • Service aux chambres en tout temps

Autres

  • Bureau
  • Chambres communicantes offertes
  • Journaux quotidiens gratuits
  • Téléphone

Politiques

Arrivée

Arrivée à partir de midi
Arrivée sans contact offerte

Départ

L’heure limite de départ est 11 h 30.
Départ sans contact offert

Instructions spéciales pour l’enregistrement

Le personnel de la réception accueillera les clients sur place.
To register at this property, guests who are Indian citizens must provide a valid photo identity card issued by the Government of India; travelers who are not citizens of India must present a valid passport and visa.

Méthodes d’accès

Portier

Animaux de compagnie

  • Les animaux ne sont pas acceptés.

Enfants et lits supplémentaires

  • Children are welcome.
  • Rollaway/extra beds are available.

Types de paiement

Renseignements importants

Extras en option

Les frais et les dépôts indiqués ci-dessous seront facturés au moment de l’octroi du service, de l’arrivée ou du départ.

  • Service de navette aéroportuaire : 2500 INR par véhicule (aller simple)

Cette liste n’est peut-être pas complète. Les montants des frais et des dépôts peuvent changer et pourraient ne pas comprendre les taxes.

À savoir

Des frais par personne supplémentaire peuvent s’appliquer et varient selon les politiques de l’établissement.
Une pièce d’identité avec photo émise par le gouvernement et un dépôt en espèces, une carte de crédit ou une carte de débit pour couvrir les frais accessoires peuvent être requis à l’arrivée.
Les demandes spéciales sont sujettes à la disponibilité au moment de l’enregistrement et peuvent entraîner des frais supplémentaires. Les demandes spéciales ne peuvent pas être garanties.
Cet hébergement accepte les cartes de crédit.
Cet hébergement comprend les dispositifs de sécurité suivants : un extincteur, un système de sécurité et une trousse de premiers soins.
Veuillez noter que les normes culturelles et les politiques relatives aux clients peuvent être différentes selon le pays et l'établissement. Les politiques énoncées sont définies par l'établissement.
Les clients supplémentaires peuvent faire l'objet de suppléments, conformément à la politique de l'établissement.
Une pièce d’identité avec photo émise par le gouvernement et un dépôt en espèces, une carte de crédit ou une carte de débit pour couvrir les frais accessoires peuvent être requis à l’arrivée.
Les demandes spéciales dépendent de la disponibilité au moment de l’enregistrement. Elle ne peuvent être garanties et peuvent occasionner des frais supplémentaires.
    Cet hébergement est géré par un(e) hôte professionnel(le). L’offre d’hébergement est associée à des fins commerciales, professionnelles ou d’entreprise. Cet établissement accepte la carte Visa et la carte Mastercard. Pour assurer la sécurité des clients, chaque hébergement de l'établissement comprend un extincteur, un système de sécurité et une trousse de premiers soins.

À noter

  • Les chambres communicantes sont octroyées selon la disponibilité. Veuillez en faire la demande en appelant l’établissement au numéro indiqué sur la confirmation de votre réservation.

Hébergement également appelé

Fairmount Hotel Shimla
Fairmount Shimla
Hotel Fairmount
Hotel Fairmount Shimla
Shimla Fairmount Hotel
Shimla Hotel Fairmount
Fairmount Hotel Shimla Hotel
Fairmount Hotel Shimla Shimla
Fairmount Hotel Shimla Hotel Shimla

Avis pour Fairmount Hotel Shimla

Avis

5,2
Note de 10 – Excellent, d’après 2 avis sur 15." "
Note de 8 – Bien, d’après 2 avis sur 15." "
Note de 6 – Acceptable, d’après 3 avis sur 15." "
Note de 4 – Médiocre, d’après 4 avis sur 15." "
Note de 2 – Terrible, d’après 4 avis sur 15." "

6,0/10

Propreté

5,4/10

Service et personnel

5,6/10

État et installations de l’hébergement

Avis

2/10 – Terrible

S, Nashville, TN

Points faibles : Service et personnel, confort de la chambre
Room Not as Reserved and No working Wifi.
I reserved their Super Deluxe room through Expedia customer service. The Super Deluxe room was supposed to have two beds, however, when I check-in, the room that was given to me only had one bed and looked nothing like in the pictures posted on Expedia. On top of that, their Wifi was not working, and when I mentioned to them, they could not care less. This was very annoying because I had to use my international roaming to browse which can get expensive. I've complained to Expedia and it was been more than 3 weeks, but no one cares.
Séjour de 2 nuits en novembre 2017

10/10 – Excellent

Madan, CA, USA

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Excellent hotel- Hard to find the entrance
The hotel is in excellent location since it is on the top of the hill. But the road to the hotel from the main road is a dirt road which is very hard to find. We missed two times to find the road. We also found the other drivers had the same problem of finding this little hidden road.Management needs to improve the sign on the road. Otherwise the hotel was excellent in all respect

2/10 – Terrible

Voyageur vérifié

Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Dreadful experience. Apart from helpful staff ever
We stayed in Fairmount hotel for 3 days with my family. I booked deluxe room in advance to view trip adviser rating. But hotel room, services , cleanness not up to mark not even like a ordinary single star hotels. Room was so small, bed sheet uncleaned when i requested to hotel manager change the room they told no deluxe room is vacant now and for super deluxe room pay extra 1000 INR per night. Mall road 2 to 4 km from hotel. We had booked 1 delux rooms through expedia & stayed there June 2014 but we had very very bad experience. We had booked well in advance in June & paid 100% amount to expedia, but to our surprise when we checked in, very small room. The person at the reception was totally non co-operative & was also very very very very very rude in his behavior. The conditions of room was very bad, there was leakages in the walls, the windows were not closing. The clarity in the Led tv was hopeless. All this I complained to receptionist, but I think it was going in deaf ears. Next morning in the buffet breakfast there was no bread along with eggs, for which when I asked the staff, the reaction from them was that I was demanding something extra ordinary. Although they provided bread but without butter, even after requesting them for butter. they told that it was not in the menu.

2/10 – Terrible

Ranjit Singh, Shimla

Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
1st experience of hotels.com was pathetic
Booking was confirmed by Hotels.com at Fairmount Hotel at shimla but harassed as there was no room available in that particular hotel.When contacted the hotel Authorities they confirmed the booking but diverted the same to some other hotel.The experience of Hotels.com was pathetic as I'm still awaiting my refund.No official communication for the refund as of now.Really annoyed by Hotels.com

8/10 – Bien

Dan, Jacksonville, FL

Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Great location and food
This hotel ended up to be the best one of those offered in Shimla. It was away from the hustle and bustle of the main city and was a quiet place to stay.

4/10 – Médiocre

Gautam Bajaj, Mumbai

Points forts : Propreté
Points faibles : Service et personnel, confort de la chambre
Very far away grom Mall Road approx 5 km
Worst experience from this hotel. What rooms were shown in the net, it was totally different, very small & congested. Behaviour of hotel staff very rude. No butter toast/ bread butter in breakfast. If any thing we demaned like bread butter in breakfast, the attitude was like that we were asking great favour. Worst part was on checkout when the receptionist Ms Isha wasted our one hour as she was demanding Rs 3400 extra for taxes inspite of showing her booking voucher that full amount has already been paid directly to Expedia then also unnecessary arguements. Finally spoken with Mr Chetan of Expedia who co-operated very well & with his instructions we were able to do check out without paying any extra charges for taxes. I think you should de-list this hotel as this will spoil name of Expedia.

6/10 – Acceptable

wendy, Lonfon

Points faibles : État et installations de l’hébergement
Hotel review
We stayed for 2 nights in March 2014. It was the most we paid for a hotel with the worst bathroom facilities. The waiting staff were friendly and attentive and there was a good buffet breakfast and the restaurant food was excellent.

6/10 – Acceptable

ketan, valsad

Points forts : Propreté, service et personnel
good location
stay was good. but when we reached there we called hotel for cab to reach at hotel . they were not been able to manage for that.

8/10 – Bien

kamal, fbd

Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement
Points faibles : Service et personnel
great location
Hotel location is good surrounded with trees but room service is pathatic we take buffet breakfast &dinner the food is so so not so good tip take water bottels with u too expensive water or soda

2/10 – Terrible

Cindy, Indirapuram NCR

Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Fraudulent Hotel
We booked 2 rooms for 31st December 2013 at hotel Fairmount Shimla. My Itinerary number was 11174554765, I have the email with confirmation guaranteeing the rooms. A total of Rs.8524.14 was debited from my credit card account as full payment for the two rooms. When we reached Shimla the hotel did not honor the reservation. We were on road for 6 hours, had paid the taxi Rs 4000 extra to hunt for different hotels. We faced embarrassment and suffered mental torture on New years Eve. I called Expedia customer service and the lodging at least 10 times and they kept on placing me on hold and said they will get back to me but never did. I had to book another hotel after hunting for 7 hours and at a very high rate. My family and my sisters family were stranded on road for many hours. The call reference number given to me was S66764975, but no one provided me any resolution. I need to be compensated for all the inconvenience and embarrassment I faced.

6/10 – Acceptable

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté
Points faibles : État et installations de l’hébergement
An OK OK experience
No wifi, no electricity points to charge your electronic devices, very small rooms. Not worth the money they charge for the rooms.

4/10 – Médiocre

Rolando

Points faibles : Confort de la chambre
Location at a cost
Fairmount Hotel is okay if you need a break from the noise of the city and enjoy isolation. But this will be at the extra cost of having to commute to and from the Mall and main Shimla area. While a free shuttle service is offered by the hotel, this doesn't operate until the afternoon. Meaning, that if you need to catch ongoing transportation - often leaving in the morning - the hotel will 'arrange' transportation for you at 300 rupees per trip. The irony here is that you can get a taxi from the Mall to Fairmount for 200-250 rupees. I decided to check out a night earlier than planned (and paid for) because there was no internet service available, and I had work to complete. The hotel is in a good location in that you are immediately in the forest if you want to explore the surrounding area. And the junior staff are really trying their best to help (not so sure about the senior staff)!

4/10 – Médiocre

dinesh budhrayan

Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.

10/10 – Excellent

Voyageur vérifié

Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Good rooms, wonderful location, worth the money
The hotel is surrounded by lush green forest and beautiful scenery. Staff is very congenial and supportive. Super deluxe rooms are pristine and comfortable, deluxe rooms are also good but super deluxe are worth its money. Quality and taste of food is also great. The only downside is that the pick and drop of there shuttle is slightly away from mall and one requires about 10-15 min wall to reach there otherwise the hotel is highly recommended.

4/10 – Médiocre

Voyageur vérifié

Points forts : Service et personnel
Points faibles : Propreté, confort de la chambre
Fairmout, Shimla
Bad: 1. Room was anything but super deluxe. 2. Had cigarette smell. 3. Bed linen not clean. 4. Didn't have any view except if you open the bathroom window. 5. Final stretch to the hotel 100-200 mts very unsafe. 6. No electricity atleast for last 5 hrs before checkout. (Maybe accidental but no backup not justified in snowy conditions). Good: 1. Room service was prompt though. When you go out to stay, point is to relax and not run around to find the room promised/advertised. As i was staying just for 1 day/night so didn't make a fuss about it. But on the whole won't suggest or stay in future.