Séjour au Knollswood.En séjournant à hôtel du quartier Knollswood, vous serez à moins de 3 km de Rue commerçante Mall Road et de Christ Church (université). Lankra Veer Temple et Kotkhai Palace se trouvent également à moins de 3 km.
À proximité
Bazar Lakkar - 6 min en voiture
Rue commerçante Mall Road - 7 min en voiture
Kali Bari Temple - 7 min en voiture
Temple Jakhu - 9 min en voiture
Christ Church (université) - 9 min en voiture
Transport
Taradevi Station : à 13 min en voiture
Shimla (SLV) : à 59 min en voiture
Restaurants
Sixteen 69 Lounge Bar - 19 min à pied
Athiti Fast Food - 3 min en voiture
The Catering Place - 3 min en voiture
Visitors Cafeteria - 4 min en voiture
Buddy's - 3 min en voiture
À propos de cet hébergement
Springfields
Hôtel est tout indiqué pour découvrir le Knollswood
There's a restaurant on site. Springfields also features laundry facilities, 24-hour room service, and express check-out.
This Shimla hotel is smoke free.
10 guestrooms or units
Self-service laundry
Front desk (24 hours)
Express check-out
Front-desk safe
No smoking on site
Dining venue
Springfields possède 10. Les commodités suivantes sont offertes : un téléphone et des journaux gratuits. Les chambres ont une salle de bain semi-ouverte.
Langues
Anglais, hindi
Commodités de l’hébergement
Pour les familles
Buanderie
Repas et boissons
Un restaurant
Commodités de la chambre
Salle de bain
Salle de bain semi-ouverte
Serviettes fournies
Repas et boissons
Service aux chambres en tout temps
Autres
Journaux quotidiens gratuits
Téléphone
Politiques
Départ
Départ express
Instructions spéciales pour l’enregistrement
Le personnel de la réception accueillera les clients sur place.
To register at this property, guests who are Indian citizens must provide a valid photo identity card issued by the Government of India; travelers who are not citizens of India must present a valid passport and visa.
Méthodes d’accès
Portier
Enfants et lits supplémentaires
Children are welcome.
Rollaway/extra beds are not available.
Cribs (infant beds) are not available.
Types de paiement
Renseignements importants
Frais
Les clients devront payer les frais suivants à l’établissement :
Dîner de veille du Jour de l’An (31 décembre), par adulte : 1200 INR
Tarif du dîner de la veille du Jour de l’An (31 décembre) - enfant de 12 à 6 ans : 800 INR
Nous avons indiqué tous les frais dont l’hébergement nous a fait part.
À savoir
Des frais par personne supplémentaire peuvent s’appliquer et varient selon les politiques de l’établissement.
Une pièce d’identité avec photo émise par le gouvernement et un dépôt en espèces, une carte de crédit ou une carte de débit pour couvrir les frais accessoires peuvent être requis à l’arrivée.
Les demandes spéciales sont sujettes à la disponibilité au moment de l’enregistrement et peuvent entraîner des frais supplémentaires. Les demandes spéciales ne peuvent pas être garanties.
Cet hébergement accepte les cartes de crédit.
Les clients supplémentaires peuvent faire l'objet de suppléments, conformément à la politique de l'établissement.
Une pièce d’identité avec photo émise par le gouvernement et un dépôt en espèces, une carte de crédit ou une carte de débit pour couvrir les frais accessoires peuvent être requis à l’arrivée.
Les demandes spéciales dépendent de la disponibilité au moment de l’enregistrement. Elle ne peuvent être garanties et peuvent occasionner des frais supplémentaires.
Cet établissement accepte la carte Visa et la carte Mastercard.
Hébergement également appelé
Hotel Springfields
Hotel Springfields Shimla
Springfields Hotel Shimla
Springfields Shimla
Springfields Hotel
Springfields Shimla
Springfields Hotel Shimla
Avis pour Springfields
Avis
7,0
Bien
Tous les avis affichés proviennent de vraies expériences de clients. Seuls les voyageurs qui ont réservé un séjour avec nous peuvent soumettre un avis. Nous vérifions les avis et publions tous les avis, positifs ou négatifs, qui respectent nos directives.
Note de 10 – Excellent, d’après 2 avis sur 23." "
10 – Excellent
2
Note de 8 – Bien, d’après 11 avis sur 23." "
8 – Bien
11
Note de 6 – Acceptable, d’après 7 avis sur 23." "
6 – Acceptable
7
Note de 4 – Médiocre, d’après 1 avis sur 23." "
4 – Médiocre
1
Note de 2 – Terrible, d’après 2 avis sur 23." "
2 – Terrible
2
7,2/10
Propreté
7,4/10
Service et personnel
6,4/10
État et installations de l’hébergement
Avis
4/10 – Médiocre
Vedant
27 mai 2017
Points faibles : Service et personnel, état et installations de l’hébergement
Terrible service..
Terrible service..Not advised for family..The property is run by a sweet lady, however her staff is useless
Vedant
10/10 – Excellent
Gordon, Vermont
16 mars 2017
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
The Real Feel of Shimla
Great hotel with a large room, dressing room and big bathroom. Could walk outside the room onto the lawn where we had a view of the town below and the mountains above.
Gordon
2/10 – Terrible
Aman, Indiana
7 déc. 2015
Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
below average hotel
Springfield hotel- sucks, nasty, filthy, costly, no restaurant inside, staff was really bad, hotel environment was below than average.
Aman
6/10 – Acceptable
Not Provided
27 oct. 2015
Points forts : Propreté, confort de la chambre
Not Provided
6/10 – Acceptable
Ashish, Delhi
28 mai 2015
Points faibles : État et installations de l’hébergement
Fair place to stay
Fair place
Need renovation
Over paid property
Ashish
8/10 – Bien
Ed, London, UK
12 juill. 2014
Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
Charming old hotel
It is always interesting to stay in a hotel with a bit of history and this place didn't disappoint. The room was huge with a nice view and plenty of original features from its life as a colonial mansion. Excellent breakfast and good service. It was very clean, though a bit of paint here and there wouldn't go amiss.
Ed
6/10 – Acceptable
Ganesh, Mumbai
23 juin 2014
Points forts : Propreté, service et personnel
Comfy beds
Difficult to access the hotel as it involves climbing stairs with bags.
Ganesh
8/10 – Bien
Hiten, Mumbai
15 juin 2014
Make sure you get the right room
Hotel is perfectly far from the main town which is over crowded and clogged with cars.
Most of the rooms have a nice view and also have balconies.
Unfortunately the room we got was the smallest room in the hotel and also had no view at all.
Tariff for all rooms is the same.
So please call and find out what they are offering you.
Hiten
8/10 – Bien
Dharam, Pune
7 juin 2014
Points forts : Propreté, confort de la chambre
Points faibles : État et installations de l’hébergement
Nice property with breathtaking scienic view.
We enjoyed stay. A little improvement is needed in managing the operations like breakfast spread & menu for dinner. There is need to improve ambience at enterance as passage is rough.These are a few suggestions otherwise staff attitude is exceellent particularly Parkash. I missed Mr. Pankaj Gera as there was demise in his family.
Dharam
6/10 – Acceptable
anil, delhi
31 mai 2014
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
A good hotel in a heritage building.
Nice comfortable n peaceful stay. Spacious rooms neatly decorated. No steep stairs like in other hotels. Good food. Staff very helpful n courteous. Would prefer to stay there whenever visit again in future.
anil
8/10 – Bien
Amit, mumbai
27 mai 2014
Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Nice property with excellent services
Pretty nice rooms with friendly staff. Awesome food and other services. A thank you note to the owners for taking care of my sick 6 months old daughter.
Amit
10/10 – Excellent
Pradosh Basu, Doha Qatar
12 avr. 2014
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Very large rooms with excellent scenic views
Very nice, cosy and homely hotel with very large rooms and good service. I had booked 2 rooms for 5 of us including my mother. Wonderful stay. Acknowledge the additional support by the Manager of the Hotel who arranged the taxi service to Manali and then to Chandigarh.
Pradosh Basu
6/10 – Acceptable
Anne, Sweden
10 avr. 2014
Points forts : Service et personnel
Points faibles : Propreté, état et installations de l’hébergement
Hotelstaff was great but...
Very friendly staff that did their very best to help us with everything. Unfortunately I think that the hotel needs an overall renovation and the price we payed was too high for the present standard. After a night with rain we found our suitcases wet from a leak. Too bad one can not enjoy the garden with beautiful view due to nasty monkeys!
Anne
8/10 – Bien
alballdwin83, UK
16 mars 2014
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Something a bit different from your average hotel!
I really loved this hotel because it's just a little different - the inside feels a little like being in a stately home rather than an actual hotel. In terms of service it was excellent, we were well looked after - you can have drinks brought to your room on request and they can easily organise taxis, drivers, etc. I will say that the rooms were a little cold at night. There was no problem with the bedding, but the heaters provided for the rooms are not great and take a long time to warm the room- this can be negated by requesting a fire (it seems most rooms have a fireplace) for a small extra cost. All in all I would say this was a really great place to stay and definitely a bit of a special experience compared with a normal hotel.
alballdwin83
8/10 – Bien
Junaid, New Delhi
24 déc. 2013
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Junaid
8/10 – Bien
D Rajanna, Bangalore
23 oct. 2013
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Comfy beds,
Most memorable experience. Every thing like food, hospitality and large rooms made our 2 N stay luxurious, a little up keep inside toilets would make it great. Good travel arrangement by Manager Mr Pankaj Gera from Shimla to Manali and Chandigarh with good Innova cabs & excellent drivers with prompt service made our journey hassle free. want to visit Shimla & stay at Heritage Hotel Springfields, if possible. Rajanna, Bangalore
D Rajanna
8/10 – Bien
אלישבע, ישראל
26 août 2013
Points forts : Propreté, service et personnel et confort de la chambre.
מלון מורשת, מאד "אנגלי". המיקום נוח.
בתחילה נכנסנו לחדר הגדול בקומה הראשונה אבל הריח בו היה בלתי נסבל!! העובש מהאמבטיה דבק בווילונות וברהיטים ובקושי נרדמנו. החדר הגדול לא מומלץ!! לאחר שפנינו לצוות, הוחלף החדר ללילה השני לחדר יותר קטן אבל בלי ריחות !! מאד נהנינו מהחדר , מהנוף ומהאדיבות של בעלת המלון והצוות!
אלישבע
8/10 – Bien
K Varun, Hyderabad
29 mai 2013
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Nice place to stay
Good hotel but need to fix wooden flooring at some places.
K Varun
8/10 – Bien
Voyageur vérifié
10 juill. 2012
Points forts : Service et personnel
Voyageur vérifié
8/10 – Bien
Voyageur vérifié
7 déc. 2011
Points forts : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
review
hotel was very good , nice for peace full stay. it take 25 minutes to reach mall road by walking. it is situated in chota shimla.
Voyageur vérifié
6/10 – Acceptable
Voyageur vérifié
24 nov. 2011
Points forts : Service et personnel, état et installations de l’hébergement
Voyageur vérifié
6/10 – Acceptable
Pamposh, New Delhi
18 juill. 2011
Points forts : Propreté, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
Good hotel, but not a 4-star
Nice property with some character. The building is nice. The service is responsive but not proactive. I think it is good value, but I don't see it as a 4-star hotel at all. More like a decent 3-star with a good location. Breakfast quality was not up to my expectations.
Pamposh
2/10 – Terrible
JATINDER, NEW DELHI
4 juin 2010
Points faibles : Propreté, service et personnel, état et installations de l’hébergement et confort de la chambre.
HOME AWAY FROM HOME - COMFORTABLE STAY
Simla is a place which always fascinates me and quite often I am visiting this place. When I was unmarried I used to come here with my father and used to stay in a house of a relative near Lower Bazar. But during my youth I completed my postgraduation from HP University and during this period I used to visit Simla and stay at Hotel Bridgeview, Hotel Honey Moon Inn, Hotel Sun & Snow and various other hotels. But this time I was determined to stay in a hotel which is located at a quite and calm place. After searching comprehensively in the net I chose to stay in Hotel Springsfield. This time I was visiting Simla to celebrate my 28th Marriage Anniversary. It was truely a very pleasant surprise when I check in to find a very spacious room located at the first floor with all the basic amenities. What impressed me the most was the courteous staff and the recreation facilities available in the hotel be it the visitors lounge or the indoor games facilities. It was a real delight to visit the restaurant in the hotel. I must confessed that during my stay in the hotel, I had never eaten outside. Anything I desired was made available to me. The finest thing in their service was their house keeping. Bathroom was very neat and clean. Tea maker provided in the room was a great boon as I and my wife are both fond of having tea several times in a day. In totality , I enjoyed my stay in the hotel and very shortly I am going to gift a holiday package of this hotel to my son and daughter, who are recently married.